Client

Medium

Modular banner

Beerdays

E

Conception and realisation of a booth for the 13th Solothurn Beerdays. The masonry-like layout serves as a grid to accommodate the fourteen banners showing hop varierties from nine countries, pictures, a logo and a map arranged alltogether in an optimal spread. The interaction between the wood and the canvas picks up the natural essence of the hops and the modern spirit of the brewing culture. Every banner has a different shade of green and visualises thus the diversity of hops flavors.

Beerdays

F

Conception et Realisation d’un stand d’exposition pour les 13eme journée de bière à Soleure. Le layout en maçonnerie sert comme grille pour positionner quatorze bannière avec du texte, des photos et une carte de manière décalé pour que le stand sert comme mur translucide. Le jeu d’équilibre entre le bois et la bâche reprend le côté naturel du houblon et de l’actuel de la culture du brassage. Chaque bannière est imprimé sur differentes teints de vert pour reprendre la diversité des parfums du houblon.

Beerdays

D

Konzeption und Gestaltung eines Ausstellungstandes für die 13. Solothurner Biertage. Das Mauerwerk Layout dient als Raster, um die vierzehn Banner mit den Hopfensorten aus neun Ländern, Fotos, Logo und Karte optimal versetzt zu platzieren. Das Zusammenspiel aus Holz und Plane nimmt das Natürliche, Bodenständige des Hopfens und das Zeitgemässe der Bierkultur auf. Jeder Banner ist separat auf einem unterschiedlichen Grünton gedruckt und nimmt so die Vielfalt der Hopfenaromen auf. 

image
image
image
image
image